quinta-feira, 25 de outubro de 2012

Personal | My Camera


Canon 500D
 London

Nikon CoolPix
London

Canon G11 
 Mexefest 2011

photos by me 

I've been thinking about the content of my blog, mainly about the photographs, I try to put photos with decent quality and mainly taken by me . I don't have any kind of professional knowledge regarding photography so I've been learning tips from here and there and just experimenting. And now your looking very attentively at the monitor and ask: so what camera do you use to take photos? And my answer is: Usually I carry my Canon 500D to a lot of places but after missing some great moments because , let's face it,  my bag is a lot of times too tiny for my huge camera  I decided to buy a camera that I call "friends camera" that captures the more relaxed , party related moments, a Nikon CoolPix that i A L W A Y S carry with me. Every now and then I take pictures with my dad's Canon G11, which i absolutely love. 
How do you capture your moments?

****

Tenho pensado no conteúdo do meu blog , principalmente sobre as fotografias, eu tento publicar fotografias com uma qualidade decente e maioritariamente tiradas por mim. Não tenho qualquer curso por isso tento aprender dicas com quem me possa ensinar e a fazer as minhas pequenas experiências. E agora perguntam vocês , com um ar curioso, que máquina fotográfica usas para tirar fotos?? E eu respondo rapidamente: Tento andar sempre com a minha Canon 500D para todo o lado , a maior parte das fotos do blog são tiradas com a 500D, mas como a máquina é grande demais para caber em todas as minhas malas ,eu tenho a necessidade de tirar fotos para mais tarde recordar, e estava a perder imensos momentos, decidi comprar uma Nikon CoolPix, maneirinha e que anda comigo S E M P R E. Às vezes lá vou roubando a Canon G11 ao meu pai, que eu adoro.
E vocês o que usam para capturar os vossos momentos?


Sem comentários :