terça-feira, 16 de outubro de 2012

Make-up basics | Primer



I consider myself someone who knows something about make-up, I learned some basic techniques but what i found more interesting was that each person and make-up artist have their tricks and preferences in products and techniques so I ended up adjusting everything to me.
My basic beauty routine is wash my face and use moisturiser and only during the winter I cover my skin with something more than powder ( I love the effortlessness of summer days so much)
So I found really interesting this video about primer which I confess i didn't know what was it's utility, and because i don't like having layers of stuff in my face "just because" i found this video of Louise Roe really useful and decided to share it with you.
Hope you find it as informative as I did!


Considero-me uma pessoa com um conhecimento um bocadinho acima do básico em relação a maquilhagem, aprendi as técnicas básicas mas o que acho mais interessante é que cada pessoa e maquilhador tem os seus próprios truques, técnicas e produtos preferidos e eu acabei por criar as minhas também.
O meu ritual básico é o de toda a gente , ou deveria ser , lavar a cara com gel próprio e aplicar um bom creme hidratante e só no inverno penso em cobrir a minha pele com algo mais que pó ( ai como eu adoro o relaxe dos dias de verão).
Dito isto encontrei este video sobre o uso de primer, que confesso que antes disto não fazia a mínima da sua utilidade, e como não gosto de pôr camadas de coisas na minha cara só "porque sim" achei esta explicação da Louise Roe realmente útil e decidi partilhá-lo convosco.
Espero que o achem tão informativo quanto eu!



Sem comentários :